האיום החדש על תיקון חוק גיוס בני הישיבות

    דוד לזר No Comments on האיום החדש על תיקון חוק גיוס בני הישיבות
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות ונתקלו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    למרות שחוק הגיוס המתוקן אושר בכנסת וזאת בעקבות ההסכם שנחתם בין הליכוד למפלגות החרדיות בעת המו"מ על ההצטרפות לקואליציה – הערב (רביעי) מתברר כי עדיין נעשים מאמצים לחבל בחוק החדש.

    היועצת המשפטית של ועדת חוץ וביטחון עו"ד מירי פרנקל-שור, יצאה הערב נגד התיקון לחוק הגיוס, בחוות דעת ששלחה לחברי הוועדה היא מציינת כי ישנה בעייתיות בשינויים המוצעים בחוק החדש.

    לדבריה "תהיה תקופת הסתגלות נוספת משנת 2020 ל-2030. ההסדר המוצע בהצעת החוק אינו קובע הוראות לעניין טיבו ואופיו של הסדר קבע לאחר שנת 2023", כותבת שור.

    עוד כתבה במכתבה כי "מטרת ההארכה הייתה לאפשר התנסות ארוכה יותר והפקת לקים לגבי תהליך הגיוס וכן גיבוש אמצעים שיסייעו לקדם שילוב חרדים בשירות סדיר ושירות לאומי-אזרחי. עם זאת, הדבר מעורר קושי רב ואינו נותן מענה ראוי להארכה זו ואין לה כל הצדקה".

    כמו"כ, מתייחסת שור בשינוי בחוק החדש שקובע שהממשלה תקבע את יעדי הגיוס בהתאם להמלצת שר הביטחון. לדבריה, שר הביטחון יידרש לעמוד ביעדים שהוא עצמו המליץ ואם לא יעמדו ביעדים, ניתנת לו הסמכות להמשיך ולדחות שירות לתלמידי ישיבה. לדבריה, הממשלה היא זו שצריכה לקבוע את היעדים לצה"ל ולשירות הלאומי-אזרחי.

    יצוין כי עו"ד שור הייתה שותפה לניסוח החוק הקודם בוועדת שקד, ואין זה פלא שכעת היא יוצאת נגד תיקון החוק הנוכחי.



    0 תגובות